Het 3de, 4de, 5de en 6de leerjaar vierden de gangfuif. De jarigen van de afgelopen periode mochten trakteren. Er werd gesmuld tijdens enkele leuke activiteiten: een paashaas knutselen, programmeren, een ei uit papier maken.
We oefenden heel wat fietsvaardigheden: slalommen, kort bochtenwerk, correct links en rechts afslaan, een noodstop maken en een hindernis op een correcte manier voorbijsteken.
Ondertussen deden we ook een fietscontrole bij elkaar om alle verplichte fietsonderdelen te checken.
In het teken van Dikke truiendag of #iktrekhetmeaan maakten we met zijn allen een wandeling. Zo sprokkelden we onze laatste kilometers voor ons project 'Naar de Noordpool wandelen', die we in het begin van het schooljaar opstartten.
Halverwege onze tocht stopten we om een ludieke actie te doen met de meegebrachte truien.
We leerden correct te reageren bij een noodgeval. Wat de 4 stappen zijn om hulp in te schakelen. En leerden elkaar ook in de stabiele zijligging leggen.
Gisteren gingen we aan de slag met Lego Spike Robot. We ontwierpen een robot, programmeerden die en keken welke robot het snelst 60 cm kon afleggen.
We bezochten het historium waar we het middeleeuwse Brugge ontdekten. Aan de hand van een aantal themakamers met projecties, geuren, materialen van toen en een prachtig verhaal leerden we over het leven van toen.
Daarna maakten we een stadswandeling langs vele historische plaatsen en gebouwen: het stadhuis met de mooie gotische zaal, de Heilige Bloedkapel, de Vismarkt, Onze-Lieve-Vrouwekerk, het Belfort, het Simon Stevinplein, het Begijnhof en het romantische Minnewaterpark.
En als laatste leerden we over de legende van de Brugse zwanen.