Lego Spike

IMG_1187

Onze leerlingen van het zesde leerjaar gingen woensdagvoormiddag enthousiast aan de slag met Lego Spike, onder de deskundige begeleiding van meester Peter. In groepjes bouwden en programmeerden ze hun eigen springer-robot, met één duidelijk doel: zo ver mogelijk in een rechte lijn springen tijdens een heuse wedstrijd!

Het was een uitdagende STEM-opdracht waarin samenwerken, uitproberen en bijsturen centraal stonden. De kinderen werkten nieuwsgierig en leergierig verder tot hun robot precies deed wat ze wilden. En wanneer hun springer eindelijk zijn sprong maakte, waren ze zichtbaar trots op hun resultaat.

Een voormiddag vol experimenteren, leren en vooral… heel veel plezier!